VOOR DE PERFECTE VISUELE PRESENTATIE!
DESIGN, COMMUNICATIE EN GEDRAG

HUISSTIJL

Voor de perfecte visuele presentatie


Als organisatie wilt u een imago dat past bij het beeld dat de organisatie uit moet stralen, de corporate identity beïnvloedt het imago van de organisatie en dus de beeldvorming bij de doelgroepen.

U toont deze unieke kenmerken door middel van gedrag, communicatie en design.

Tijdens een huisstijltraject dienen deze drie elementen evenveel aandacht te krijgen.

De drie elementen tijdens een huisstijltraject :


  • design
  • communicatie
  • gedrag

Een huisstijl (naam, bedrijfslogo, opmaak, kleur en lettertype) bestaat uit een vijftal elementen namelijk het woordmerk, beeldmerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen.

De vijf elementen waaruit een huisstijl bestaat:


  • woordmerk
  • beeldmerk
  • typografie
  • kleur
  • kenmerkende vormen

Hoe ga ik te werk?

Middels een briefing kom ik alles te weten over uw bedrijf en voorkeuren.

Heb ik genoeg informatie dan begint het ontwerpproces, veelal start dit met het logo. Ik bedenk meerdere concepten en werk deze uit. U geeft als klant feedback op het concept wat u het meest aanspreekt.

In overleg en aan de hand van uw feedback wordt het door u gekozen concept verder uitgewerkt. Tijdens dit proces houd ik u op de hoogte van de vorderingen zodat u altijd opmerkingen kunt plaatsen. Samen wordt er naar een definitief resultaat gewerkt dat de basis voor uw huisstijl vormt.

De meest gangbare onderdelen zijn:

  • briefpapier
  • volgpapier
  • visitekaartjes (enkel- of dubbelzijdig)
  • enveloppen

Aanvullende onderdelen kunnen zijn:

  • adressticker
  • offertemap
  • formulieren
  • voor- en achterplatten (cover en achterkant)
  • raam- of gevelbelettering

Meer informatie? Ga nu naar contact.